Goście w Aberdeen - marzec 2023

 Przyjaciele to takie ludzie, z którymi nie gadasz miesiącami, bo masz inne rzeczy do roboty, a jak już się spotkacie to jest tak jakbyście widzieli się wczoraj. 

No to przylecieli. We wtorek zakupione bilety, a w czwartek już tu są. I tu rodzi się pytanie: co robić w marcu w Aberdeen, podczas krótkiej, weekendowej wycieczki? (a nadmienię, że 2 dni wcześniej spadł śnieg!) Poza tradycyjnym szkocko - polskim powitanie z udziałem 10-cio latków: Glenmorangie i Jura. (Te chłopaki zawsze działają), wykonaliśmy 3 wycieczki.

Wycieczka nr 1: Balmoral Cairns

To prawie 10km trasa, wijąca się po lasach królewskich, której punktem kulminacyjnym jest wizyta przy piramidzie wzniesionej przez królową Victorię, po śmierci jej męża Alberta - tak go kochała!





Bardzo przyjemnie i ładnie, co?

Wycieczka nr 2

To po prostu wypad do Aberdeen na sklepy i trochę kultury w postaci Aberdeen Gallery. Jakaś kawa, piwko w BrewDog, oględziny morza, "podziwianie" miasta i £30mln inwestycji w Terrace Gardens, no i takie tam inne.

Wycieczka nr 3: Bennachie 


Zaparkowaliśmy sobie na parkingu Back of Bennachie. No i przez las na górę. Bennachie to zawsze dobry pomysł na wycieczkę. Pasmo nie jest jakieś wielce wymagające, Oxen Craig siedzi na wysokości 528m, więc w sam raz na kilkugodzinne wyjście. Śnieg trochę sprawy utrudnił, więc pojawiło się lekkie wyzwanie, bo ślisko było. Zrobiliśmy kółko między Mither Tap i Oxen Craig

 



Jeszcze w planie było wyjście do pubu i potupanie nóżką, ale nikt nie miał siły... no i polecieli do domu i tyle ich widzieli.



Komentarze

Klaudia pisze…
Uwielbiam Aberdeen. Poznałam tam mojego męża, jak pracowałam rok tam. Teraz moi rodzice pojechali na wycieczkę do Szkocji, ale organizują sami. Poleciłam im poczytać na https://wyspybrytyjskie.pl/, co tam warto zobaczyć, bo ja po 7 latach od powrotu mało co pamiętam.

Popularne posty